Чим відрізняється резонатор від полум'ягасника?
Заводська установка резонатора у вихлопну систему є дуже поширеною практикою та зустрічається у більшості сучасних та старих автомобілів. Варто уточнити, що резонатор відповідає у вихлопі за часткову компенсацію шуму, що з'являється під час роботи двигуна, та входить до складу системи глушника. Цю деталь ще називають іноді середнім глушником.
З іншого боку практика монтажу полум'ягасника набула поширення більше з ініціативи самих власників авто, хоча ця деталь зустрічається і в штатній комплектації, але не часто. Монтаж полум'ягасника більше є модернізацією або вимушеною зміною. Давайте розглянемо його функції, а також питання про те, навіщо його ставити у вихлоп, у чому його відмінність від резонатора, і чи є ці вироби взаємозамінними?
Що робить полум'ягасник?
Якщо подивитися на будову полум'ягасника та резонатора, то можна побачити схожі риси. І в тій, і в іншій деталі є такі загальні елементи конструкції:
- вхідний отвір, який діаметром збігається з вихідним;
- внутрішня суцільна перфорована труба;
- порожнина герметичної банки, у якій розташовується перфорована труба;
- термостійкий звукопоглинаючий наповнювач усередині порожнини банки навколо перфорованої труби (далеко не у всіх резонаторах він є, але такі моделі трапляються).
При цьому можна відповісти, що функцію вони виконують схожу, а саме, часткове погашення звукових хвиль особливо за піковими частотами. При проходженні через ці вироби хвиля звуку втрачає енергію, що сумарно допомагає знизити це навантаження на систему глушника і зробити автомобіль тихіше.
Однак ці деталі мають ключову відмінність, вони виготовляються з різних матеріалів. Полум'ягасник - це жаростійка нержавіюча сталь достатньої товщини, здатна витримувати значні температурні та механічні навантаження.
Резонатор не піддається настільки сильним навантаженням, щоб його потрібно робити з нержавіючої сталі. Тут найчастіше застосовується стандартна чорна сталь завтовшки від 1,0 до 1,5 мм., а також алюмінізована або інколи оцинкована сталь. Ключова різниця в місці встановлення полум'ягасника та резонатора.
Чи можна встановити резонатор або полум'ягасник замість каталізатора?
Існує практика для порівняно старих автомобілів, коли їх власники видаляють каталітичний нейтралізатор (найпоширеніша назва каталізатор) із системи вихлопу. На місце видаленої деталі ставиться полум'ягасник у переважній більшості випадків. Хоча є варіанти монтажу інших виробів, у тому числі й звичайної труби на це місце.
На місце каталізатора найкраще встановлювати саме полум'ягасник, так як він допомагає частково погасити ударну звукову хвилю, тим самим знизити навантаження на інші компоненти вихлопу. Раніше цю роль міг виконувати каталізатор, тому простої труби буде недостатньо, якщо ви не бажаєте частіше стикатися з проблемою необхідності ремонту вихлопної системи.
У зв'язку зі схожістю за принципом дії резонатора і полум'ягасника виникає цілком резонне питання, а чи можна поставити резонатор на місце видаленого каталізатора, особливо якщо місце, що звільнилося у вихлопі, це дозволяє зробити? Відповідь буде негативною, цього робити не можна.
Справа тут полягає в тому, що каталізатор розташовується поруч із колектором у колекторній трубі або навіть в одному корпусі з колектором. Якщо це місце навіть можна буде вварити резонатор по довжині, то ця деталь не зможе витримувати настільки інтенсивних температурних і механічних навантажень. Вона швидко вийде з ладу.
Саме тому був розроблений полум'ягасник, який зменшує навантаження від тиску звукової хвилі на вихлоп, але при цьому може витримувати екстремальні за автомобільними мірками температурні та інші навантаження. На це вказує і матеріал його виготовлення – нержавіюча термостійка сталь. Якщо ви вирішили видалити каталізатор повністю з вашого автомобіля, то на його місце найкращим рішенням буде монтаж полум'ягасника. Однак резонатор ставити так близько до колектора буде неправильно.