900 - 1800
Онлайн замовлення
Робіть замовлення онлайн, ми передзвонимо
Що таке стронгер?

Що таке стронгер?

Існують різні варіанти внесення змін до вихлопної системи автомобілів. Сюди можна зарахувати як заміну штатних деталей універсальними, і тюнінг, тобто модернізацію. Для цілей тюнінгу є різні вироби та запчастини, що здатні позитивно вплинути на роботу вихлопу. До таких виробів відноситься стронгер. Відразу варто зазначити, що стронгер не має нічого спільного з полум'ягасником. Ці деталі мають не лише різну будову, а й грають різну функцію. Якщо полум'ягасник бере на себе частину навантаження з гасіння звукової хвилі, що виникає при детонації паливної суміші в двигуні, то стронгер оптимізує роботу вихлопу щодо поліпшення видалення відпрацьованих газів з усього тракту.


Стронгер, що це, давайте детальніше зупинимося на цьому питанні. Розглянемо його будову та дійсне призначення у системі глушника машини.

З чого складається стронгер?

Давайте розглянемо будову стронгера, так буде зрозуміліше, для чого він потрібен, і чому його встановлюють. І так, ця деталь складається з:

  • вхідного сполучного патрубка, який по діаметру повинен точно відповідати розмірам труб системи вихлопу;
  • вихідного патрубка, що з'єднує подальшу частину системи з деталлю, він повинен по діаметру збігатися;
  • корпуса з якісної сталі, бажано алюміній, алюмінізована сталь або навіть нержавіюча сталь;
  • внутрішніх лопаток, розташованих таким чином, щоб закручувати та розганяти відпрацьовані гази в системі глушника.


Будова з одного боку досить проста, але з цього виходить досить цікавий позитивний ефект. Розглянемо його докладніше.

Як працює стронгер?

Щоб було зрозуміло, навіщо цю деталь встановлювати необхідно зрозуміти принцип її роботи. Тут можна назвати основні її характеристики:

  • внутрішні лопатки розташовуються так, щоб одночасно закручувати та розганяти потік вихлопних газів;
  • швидкість руху відпрацьованих газів на вході в стронгер буде нижчою, ніж на виході;
  • виходить покращення відведення газів від двигуна, що позитивно позначається на його роботі;
  • одночасно така будова є закриваючим механізмом для ефекту зворотного тиску (тиску протитечії вихлопних газів, що діє у зворотному напрямку основному).

Частина корисної потужності двигуна йде на те, щоб подолати протитечію. Якщо її зменшити, то корисна потужність зросте. Саме мінімізацію або навіть зведення до нуля ефекту протитечії досягають у спортивних вихлопних системах і при застосуванні прямоточних глушників. Стронгер хороший помічник у цьому питанні, що одночасно прискорює рух газів, а з іншого боку чинить опір явищу протитечії в тій точці, куди його встановили.

Як правильно встановити стронгер?

Можна сказати, що стронгер рідко входить до складу штатної комплектації при розробці вузлів та випуску автомобіля. Однак згодом власники самі встановлюють цю деталь, якщо вносять зміну у вихлоп. Типовим прикладом такої установки є заміна каталізатора на стронгер. Не секрет, що багато власників старих або порівняно старих автомобілів змушені повністю видаляти каталізатор, ось на його місце, наприклад, можна поставити стронгер або той же полум'ягасник. Видалення каталізатора відбувається через те, що ця деталь дуже дорого коштує, якщо взагалі виробляється для конкретного авто. Так виходить суттєво знизити витрати на ремонт і спростити проблему каталітичного нейтралізатора, що вийшов з ладу. Хоча при цьому завдається повна шкода екології від автомобіля.

Однак стронгер універсальна деталь, яка буде доречна будь-де у вихлопній системі. Якщо є простір за каталізатором і до резонатора, можна поставити його туди. Він не буде зайвим і у просторі між резонатором та глушником. Тут можна подумати, куди його ставити. При установці не можна переплутати вхідний канал із вихідним, інакше ви отримаєте ефект із точністю до навпаки. Лопатки гальмуватимуть і сповільнюватимуть швидкість руху вихлопних газів, що вам зовсім не потрібно!


Самі по собі стронгери відрізнятимуться за величиною діаметра вхідного та вихідного сполучних патрубків, а також за довжиною. Чим довше стронгер, тим більший ефект розгону відпрацьованих газів.