Як замінити амортизатори кришки багажника?
Якщо під час відчинення і зачинення багажника у вашому автомобілі ви стали помічати, що зникає плавність (пригальмовування) в максимальній точці відкриття і деяка легкість (доведення) під час зачинення, то справа може бути в амортизаторах. У цьому випадку вам варто купити амортизатор багажника новий, аналогічний старому, а потім поміняти його.
Таку деталь майже завжди встановлюють в авто, з її допомогою вдається комфортніше користуватися багажним відділенням автомобіля і самою кришкою. Плюс вона продовжує термін служби рухомих кріплень і системи замка, ущільнення кришки, зберігає кузов авто довше цілим в цих місцях. Давайте розглянемо питання: які бувають види таких виробів, як їх правильно вибрати, як зняти амортизатор багажника, а потім поставити нову деталь.
Амортизатор кришки багажника, будова
Давайте спочатку розглянемо будову найбільш поширених типів амортизаторів. Ця деталь складається з таких компонентів:
- кріплень на двох кінцях, з наявністю в них фіксуючих скоб;
- корпусу, всередині якого знаходиться робоче середовище рідина або газ;
- поршня, що рухається всередині корпусу і працює на стиснення або розтягнення;
- ущільнення в корпусі, що не дає змоги під час тиску рідині або газу виходити назовні, просочуватися.
Це основні елементи, вони зустрічаються в переважній більшості амортизаторів. Якщо газ або рідина виходять, то виріб перестає виконувати свою функцію в штатному режимі і його пора міняти. Ремонт амортизаторів багажника не проводиться, це витратний матеріал, який тільки змінюють на нову деталь.
Які амортизатори кришки багажника бувають?
Спочатку розглянемо різновиди амортизаторів кришки багажного відділення в автомобілі. Тут бувають деякі різновиди, плюс вони можуть відрізнятися за принципом дії. І так, про види амортизаторів, вони можуть бути:
- гідравлічними - сповільнюють рух під час наближення до крайнього положення під час роботи на розтягнення (відкриття), і доводять під час стиснення на закритті кришки, важлива сторона їхнього монтажу;
- динамічні - забезпечують плавність ходу з обох кінців, приписів до сторони монтажу не мають.
За принципом дії вони можуть відрізнятися, тут можна виділити такі варіанти:
- газовий амортизатор багажника (газовий упор багажника) - робочим середовищем у поршні буде газ, часто це азот;
- газо-масляний - середовищем буде газ і масло;
- тільки масляний.
Якщо в конструкції як робоче середовище, що забезпечує тиск, присутнє мастило, то тут слід враховувати, що в морозну погоду мастило стає більш в'язким. Це означає, що сама деталь не працюватиме в штатному режимі. Цю обставину можна назвати недоліком таких моделей.
Існують складні в конструкції амортизатори, якими керує електроніка, дистанційно, конкретно на них ми не будемо зупинятися, а розглянемо базові та найпоширеніші варіанти.
Як вибрати амортизатор багажника?
Якщо ви ставите питання, як поміняти амортизатори багажника, то вам потрібно правильно підібрати заміну деталі, що вийшла з ладу. Правильним буде купівля точно такого ж виробу, який стояв раніше у вашому автомобілі. Однак при замовленні потрібної запчастини вам слід враховувати такі параметри:
- довжину всього виробу в стислому до кінця стані;
- діаметр корпусу;
- діаметр поршня;
- довжину ходу поршня в найбільшій точці розтягування;
- тип кріплень і тип виробу;
- силу стиснення поршня (не обов'язково).
Є амортизатори, які відразу продаються під конкретні моделі та марки авто. Якщо ви знайдете таку запчастину, то можете її придбати, хоча вищевказані параметри варто перевірити перед покупкою. Врахуйте, що в цій ситуації модель вашого автомобіля і його марка повинні точно збігатися. Збіг має бути аж до серії, року випуску та типу кузова автомобіля, тут лише моделі та марки недостатньо.
Якщо ви не впевнені в правильності зробленого вибору, то краще проконсультуйтеся у фахівців того магазину, де купуєте. Хороший автомагазин допоможе вам придбати саме ту запчастину, яка вам потрібна і надасть допомогу.
Як правильно встановити амортизатор багажника?
Тепер давайте підійдемо до теми, як замінити амортизатор багажника самостійно. Акцент на останньому слові можна зробити особливий, оскільки переважна більшість амортизаторів для кришки багажного відділення автомобіля демонтуються і монтуються доволі просто, а отже, і всю роботу ви зможете виконати самі.
Як зняти, а потім поставити амортизатор багажника авто, послідовність дій:
- відкриваєте кришку багажника і ставите її на надійний упор, він захистить її від пошкоджень після демонтажу старих амортизаторів;
- витягуєте викруткою скобу в одного з кріплень з паза, в якому вона знаходиться, це робиться на старому амортизаторі;
- ослаблену сторону кріплення виймаєте з насадки, що має головку;
- процедуру повторюєте на амортизаторі з іншого кінця кріплення, бувають моделі, де скоб'яна фіксація розташовується тільки з одного кінця, це також слід врахувати;
- демонтаж старого амортизатора закінчено;
- протираєте головки місць кріплення на автомобілі ганчіркою, можна з використанням очисної рідини, там не повинно бути бруду, пилу та іншого абразиву;
- на новій запчастині, також висуваєте фіксуючу скобу зі свого паза з кожного кінця, це дасть змогу просто вставити закріплюючу частину в головку насадки на авто;
- вставляєте сторони кріплення в насадки на кришці та багажнику;
- замикаєте скоби.
Якщо цю процедуру виконати з обома амортизаторами, то процес їхнього встановлення закінчено. Можна спробувати їх у справі, після того, як ви приберете раніше встановлений страхувальний упор на кришці.
Є ще один момент, на який слід звернути увагу. Якщо ви придбали динамічний за типом амортизатор багажника, то сторона встановлення значення не матиме, але справа йде не так з гідравлічним. В останньому випадку сторона важлива.
Як зрозуміти, що ви поставили нову деталь неправильно. У цьому разі ви спостерігатимете таке явище: у точці найбільшого розтягування не відбувається плавного пригальмовування, а під час закриття не працює доведення, а навпаки, є деякий опір у крайній точці.
У такій ситуації вам слід перевернути амортизатори, перевстановивши їх заново. Правильна робота - це плавне доведення під час закриття, і гальмування під час повного відкриття. При цьому сила гальмування буде зростати в міру досягнення максимальної точки розтягування. У цьому разі, за такої роботи деталі, її ви поставили правильно.