900 - 1800
Онлайн замовлення
Робіть замовлення онлайн, ми передзвонимо
Тематика статті

Як настроїти вихлопну систему?

Зміст
Чи впливає вихлопна система на коефіцієнт корисної дії?
Як може впливати вихлопна система на потужність?
Чи можна встановити вихлопну систему з іншого автомобіля?
Як настроїти вихлопну систему?

Обов'язковим вузлом будь-якого автомобіля, що працює на принципі ДВЗ (двигуна внутрішнього згоряння), є наявність вихлопної системи. Вона одночасно грає кілька функцій, серед яких:

  • оптимізований відвід відпрацьованих газів від блоку мотора та з камер згоряння;
  • здатність сильно зменшувати рівень шумового загрязнення, що створює працюючий двигун;
  • очищення вихлопних газів від найнебезпечніших для екології сполук, що робиться за допомогою каталітичного нейтралізатора;
  • запобігання попаданню до салону автомобіля шкідливих газів;
  • допомога в коригуванні оптимальної роботи двигуна для різних режимів їзди.

Можна виділити деякі інші побічні опції, але в будь-якому випадку стає зрозумілим, що система вихлопу дуже важливий компонент у автомобілі. І як вона впливає на роботу силового агрегату, давайте докладніше зупинимося на цьому питанні.

Чи впливає вихлопна система на коефіцієнт корисної дії?

Заводський штатний вихлоп у справному стані впливає на коефіцієнт корисної дії двигуна, причому робить це у бік зменшення даного коефіцієнта. Чому це відбувається? Справа в тому, що в системі глушника в цілому виникає явище сильного опору руху газів, що переміщаються трактом. Такий опір породжує процес зворотного тиску, він називається – протитечією.

У стоковому вихлопі її вплив настільки великий, що це ускладнює звільнення від відпрацьованих газів камери згоряння. Іншими словами, двигун витрачає частину роботи на те, щоб ефективно звільняти від відпрацьованих газів камеру згоряння. Це автоматично призводить до падіння потужності щодо номінальних характеристик силового агрегату.

Основними частинами вихлопної системи, де найбільше породжується протитечія можна вважати:

  • на першому місці глушник;
  • на другому каталітичний нейтралізатор;
  • далі інші вузли вихлопу.

Виробники автомобілів заздалегідь закладають таку втрату потужності при проектуванні даної системи та конструюванні машини.

Як може впливати вихлопна система на потужність?

Природним буде твердження, що зниження ефекту опору, а значить зменшення протитечії, буде призводити до зростання корисної роботи двигуна. Причому тут можна спостерігати зворотно пропорційну залежність. Чим менший тиск протитечії, тим більше корисної роботи може виконувати двигун. Що для досягнення збільшення потужності слід зробити:

  • поміняти систему глушника із заводської на прямоточну, зокрема змінити глушник на прямоток;
  • встановити оптимізовані труби системи вихлопу;
  • встановити спортивний каталізатор;
  • замінити стандартний резонатор на спеціальну прямоточну модель.

Якщо дані доробки зробити разом з відповідним налаштуванням подачі палива та налагодження роботи двигуна, то можна домогтися відчутного збільшення потужності. У будь-якому випадку вихлоп впливає на корисну роботу двигуна, і при відповідних доробках та модернізації з'являється можливість додати кілька «кінячок».

Чи можна встановити вихлопну систему з іншого автомобіля?

У зв'язку з роботою вихлопної системи варто висвітлити ще одне питання, що буде, якщо поставити будь-який узел вихлопу з іншого автомобіля. Тут виникає така ситуація:

  • це можна зробити для моделей, на які ставляться уніфіковані деталі, що підходять одночасно для двох або декількох машин зі схожими характеристиками та від одного виробника або в рамках автомобільного альянсу кількох брендів;
  • просто з іншого автомобіля запчастини до вихлопу ставити не можна;
  • можливе встановлення універсальних запчастин, які виробляються таким чином, що їх можна підігнати (адаптувати) під конкретні вимоги окремо взятого авто.

Просто заміна компонента з одного автомобіля на інший не рекомендується. При створенні автомобіля конструктори розробляють окремо для нього індивідуально і систему вихлопу. Тут головним стає здатність не просто виконувати всі викладені вище опції, а й рівномірно і безперервно удаляти повний обсяг відпрацьованих газів, що утворюються.

Діаметр та конфігурація труб вихлопу, а також її вузлів робляться таким чином, щоб усередині системи не виникало надмірного опору або зон розряджання через неправильно підібрані деталі. Тому довільна заміна не рекомендується через те, що це негативно вплине на роботу решти всіх систем в авто. Якщо потрібна заміна, потрібно знайти запчастину, яка точно відповідає оригіналу за всіма пунктами, тобто є його повним аналогом.