Який прямоток вибрати?
Експлуатація автомобіля рано чи пізно закінчується тим, що виникає потреба у заміні глушника – одного з ключових компонентів вихлопної системи. Саме ця деталь відповідає за суттєве зменшення рівня шуму, що з'являється під час роботи двигуна. Заміна може відбуватися у кількох напрямках:
- встановлення стандартної запчастини, яка точно відповідає всім розмірам та методу кріплення, характерних старій деталі;
- монтаж універсального глушника (до цієї процедури вдаються тоді, коли «рідний» придбати не виходить);
- заміна старого та прогорілого глушника на прямоточну модель.
Саме останній випадок ми і розглянемо докладніше, а також висвітлимо питання, який прямоточний глушник купити і для чого роблять цю заміну взагалі?
Навіщо потрібен прямоточний глушник?
Якщо мова заходить про прямоточний глушник, то варто відразу вказати його відмінність від стокової деталі. І стандартний глушник, і спортивний варіант призначені для того, щоб зменшувати рівень шуму, а точніше енергію звукової хвилі, що виникає від двигуна. Однак у базового виробу є особливість, він краще гасить звук і краще робить автомобіль тихіше, але як побічний ефект створює суттєвий опір руху відпрацьованих газів. Такий опір настільки сильний, що навіть з'являється зворотний тиск, який носить назву протитечія.
Прямоточний глушник гірше справляється з шумом, проте часто його за це і люблять, тому що він дозволяє отримати на виході наявність у вихлопі благородних басових (низькочастотних) ноток. При цьому хороший прямоток до високого рівня може компенсувати звукові хвилі. Однак він зовсім не створює опору вихлопним газам, що рухаються, тобто немає ефекту протитечії. Що позитивно позначається на роботі двигуна, аж до появи додаткової потужності, яку раніше двигун витрачав на подолання протитечії.
У результаті прямоток дозволяє:
- змінити загальне звучання двигуна з наявністю у звуці басових цікавих ноток;
- не створює негативного ефекту протитечії;
- покращує загальне враження від автомобіля (стайлінг) завдяки красивій дизайнерській насадці на кінцеву трубу вихлопу;
- дозволяє дещо збільшити корисну потужність під час роботи двигуна, хоча цей ефект не завжди може спостерігатися при заміні тільки глушника на спортивну модель.
Якщо ви ставите прямоточний глушник на ваш автомобіль, то діаметр з'єднувальних труб вибирається такий самий, який є у вас в автомобілі.
Які бувають прямотоки, і скільки це коштує?
Тепер трохи варто вказати на варіанти прямотоків, що пропонуються до продажу. Тут можна знайти дуже дорогі деталі від відомих виробників, але є і бюджетні вітчизняні вироби. Давайте розглянемо різновиди прямоточних систем та глушників, тут можна виділити таке:
- брендові системи із високоякісної нержавіючої сталі з високою ціною покупки. Часто такі системи продаються одночасно у комплектному виконанні, тобто повністю від колекторної труби до насадки на кінцеву трубу;
- окремі досить дорогі прямотоки повністю з нержавіючої сталі, але за цінами дешевше, ніж у найзнаменитіших виробників;
- вітчизняні спортивні глушники, де нержавіюча сталь використовується тільки в насадці, а банка, внутрішня частина і труби, це оцинковка або алюмінієва сталь;
- спеціально адаптовані прямотоки під конкретні марки та моделі автомобілів. У цьому випадку прямоток встановлюється відразу на місце старого штатного глушника без необхідності робити доопрацювання та вносити зміни до вихлопної системи.
Останній варіант цікавий тим, що адаптований прямоточний глушник завжди можна зняти за бажанням, і на його місце назад і просто поставити заводську деталь. Такі моделі розробляють точно під конкретні автомобілі.
Якщо не використовувати повністю тільки нержавіючу сталь, можна сильно знизити вартість прямотоку. Так створюється окрема категорія прямоточних глушників бюджетного виконання. У деяких ситуаціях ціна дуже важливий критерій, особливо якщо прямоток хочеться поставити, а виріб дорогого бренду не по кишені.