Влаштування вихлопної системи прямоточного типу
У різних виробників автомобілів і різних моделей авто будова вихлопних систем відрізнятиметься. Це залежить від типу палива, технічних характеристик двигуна, особливостей розміщення вузлів вихлопу під кузовом та інших критеріїв. Також тип усієї системи глушника може бути двох різних конструкцій, а саме:
- штатні (заводські) варіанти – тут на чільне місце ставиться здатність вихлопу якісно зменшувати шум від двигуна;
- прямоточні або спортивні – тут головним критерієм є оптимізація відведення газів згорілої паливної суміші від двигуна.
Другий варіант дає можливість збільшити потужність, а також покращити інші показники роботи двигуна у різних режимах їзди та навантажень. Саме на другому варіанті будови вихлопних систем ми зупинимося, і висвітлимо деякі важливі моменти.
Що таке прямоток?
Якщо розглядати прямоточний вихлоп, то під такою назвою можна виділити два найбільш популярні поняття:
- заміну тільки стандартного глушника на спортивний аналог - у цій ситуації проводиться установка прямоточного глушника замість заводської деталі;
- повна заміна усієї системи – у цьому випадку здійснюється встановлення спортивних деталей замість стандартних, починаючи від колектора та закінчуючи насадкою на кінцеву трубу.
Якщо змінюється лише глушник, можна отримати зміну звуку роботи мотора. У деяких ситуаціях може спостерігатися поліпшення роботи двигуна на певних оборотах, але значного ефекту збільшення потужності при такому підході досягти не вдасться.
При установці повністю нового прямоточного вихлопу, збільшення буде помітним, аж до 10-15%, але для цього потрібно переналаштування автомобіля під настільки глобальні зміни у вихлопі. У цій ситуації добре буде зробити тюнінг і деяких інших систем, наприклад, паливної системи та самого двигуна. Тоді ефект буде ще помітнішим.
Як вибрати прямоточний вихлоп?
Що змінюється при заміні всього вихлопу на прямоточний, розглянемо базові деталі. В цьому випадку встановлюється:
- нові колекторні труби та колектор;
- всі проміжні та сполучні труби також піддаються заміні;
- замість штатного каталізатора ставиться спеціальна спортивна модель;
- резонатор змінюється на спортивний;
- глушник встановлюється у прямоточному виконанні;
- на кінцеву трубу надягається гарна насадка;
- стронгер, як варіант додаткового тюнінгу.
При заміні лише одного глушника його слід вибирати залежно від діаметра з'єднувальних труб. Вони повинні бути такими ж, як і труби стандартного вихлопу у конкретного автомобіля. Довжина прямотоку теж важливий показник, чим довша банка, тим тихіше і глибше виходить підсумкове звучання. Однак сам прямоточний глушник повинен поміщатися під кузовом та на місці старого штатного виробу.
Також при виборі враховуйте модель та дизайн насадки на вихлопну трубу. Її монтаж слід врахувати заздалегідь, оскільки деталь може перетинатися із площиною бампера.
Чи можна встановити прямоток на дизельний автомобіль?
Ходять різні думки щодо того, чи можна ставити прямоточний глушник, прямоточну вихлопну систему на автомобілі, оснащені дизельними двигунами. У загальному випадку така установка можлива і допускається. Якщо міняти весь вихлоп повністю на спортивний, а також зробити тюнінг і деяких інших вузлів двигуна, то збільшення потужності відбувається.
При заміні лише одного спортивного глушника особливого ефекту не варто очікувати. Утруднення вільного руху відпрацьованих газів у дизелі відбуватиметься у сажовому фільтрі та каталізаторі, якщо останній встановлюється у такій вихлопній системі. Якщо фільтр сажі забивається, то буде спостерігатися падіння корисної потужності, поки його не почистять.
При встановленні на дизель прямоточного глушника краще ставити таку модель, яка вплине на якість звучання роботи двигуна. Це можливо хоча і не так просто, як у випадку з бензиновими двигунами. Якщо ви вирішили на дизель поставити прямоток, модель нового глушника краще вибирати якісну і від хорошого виробника. Сам по собі глушник краще купувати лише після ретельного вивчення питання або після консультації з фахівцем.