900 - 1800
Онлайн замовлення
Телефонуйте, ми в офісі
Навіщо потрібен колекторний пламегасник?

Навіщо потрібен колекторний пламегасник?

У вихлопній системі автомобіля, укомплектованого двигуном внутрішнього згоряння, встановлюють таку деталь, як колекторний полум'ягасник. Якщо ми говоримо про сучасний двигун, що справно працює, то ніякого полум'я у вихлопній системі гасити не потрібно, проте даний компонент отримав таку назву і дуже корисний. У ситуації, коли двигун несправний і паливна суміш без детонації через випускний клапан потрапляє у вихлопну систему, то полум'ягасник справді в цій ситуації може виправдати свою назву, однак це дуже окремий випадок.


Варто зазначити, що його не завжди включають до складу системи глушника на заводі-виробнику, але часто встановлюють потім самі власники авто. Давайте детальніше розглянемо, що таке полум'ягасник для авто, яку роль він грає у вихлопній системі, і коли його слід поставити у вихлоп?

Конструкція полум'ягасника

Почнемо з того, які три основні навантаження діють на всю систему глушника:

  • по-перше, це температурні дії, а також сильні перепади температур;
  • по-друге, ударні звукові хвилі, що діють на всю систему при відкритті випускного клапана, такі хвилі виникають при вибуху суміші палива та повітря (паливної суміші) у камері згоряння;
  • по-третє, вібрації, що передаються від працюючого двигуна, а також при їзді.

Зупинимося на перших двох, і це дасть нам можливість визначити, що таке полум'ягасник.


Полум'ягасник - це деталь, що встановлюється в колектор, і здатна на часткове погашення енергії звукової хвилі на першому етапі, а також приймає найбільші температурні навантаження. Такий режим роботи передбачає, що цю запчастину слід робити надійною та якісною. Саме тому хороші виробники при її створенні використовують жароміцну нержавіючу сталь.

З чого складається полум'ягасник, тут можна виділити його складові:

  • вхідний отвір, який за діаметром повинен точно збігатися з діаметром труби колектора;
  • вихідний отвір, такий же за діаметром, він з'єднує деталь з вихлопним трактом;
  • внутрішній перфорований канал – патрубок;
  • банку круглої або овальної форми навколо перфорованого патрубка;
  • наповнювач – жароміцний пористий матеріал, що встановлюється всередину банки, і здатний гасити звук, наприклад, базальтове волокно;
  • система кріплення наповнювача, яка не дає останньому видуватися або з часом розподілятися всередині банки нерівномірно.

У корпусі полум'ягасника від краю до вхідного отвору є воронкообразный вхід. Він робиться спеціально, щоб максимально знизити опір руху відпрацьованих газів.

Принцип дії колекторного полум'ягасника

Тепер можна описати принцип роботи полум'ягасника. Ударна хвиля звуку від вибуху паливної суміші рухається колектором від випускних клапанів і потрапляє в полум'ягасник. Після попадання в перфорований патрубок йде її розсіювання, тому що хвиля прямуватиме в кожен отвір перфорації. Так частково гаситься енергія хвилі. Отвори перфорації поширюють хвилю звуку всередину банки, яка додатково гаситься у наповнювачі.

Так вдається знизити навантаження на весь тракт вже на початковому етапі, що продовжує його термін експлуатації і робить ваше авто тихіше. На такому ж принципі працює прямоточний (спортивний) глушник, тільки полум'ягасник здатний витримати значно більші механічні та температурні навантаження.

Як встановлюється полум'ягасник?

Якщо в якості штатної деталі полум'ягасник не передбачений у вихлопній системі вашого автомобіля, його часто ставлять самостійно самі власники авто. Як його можна встановити:

  • як самостійний додатковий компонент (тюнінг), однак для цього у вихлопі має знайтися місце для цієї деталі;
  • замість штатного каталізатора, при цьому зламаний каталізатор вирізують з корпусу, в цей корпус вварюють полум'ягасник, заварюють корпус і встановлюють у вихлоп;
  • замість штатного каталізатора, який видаляється повністю разом із корпусом, але в його місце на такі самі фланці ставиться полум'ягасник.

В останніх двох варіантах заміни каталізатора на полум'ягасник слід врахувати, що очищення від шкідливих для екології домішок у відпрацьованих газах не проводиться, а ваша машина буде стандарту Євро-0. Однак це дозволить суттєво знизити вартість ремонту вихлопу при зламаному каталізаторі.


Також варто зауважити, що полум'ягасник на фланцях виготовляється під конкретні розміри та спосіб кріплення, а точніше під конкретні модифікації, моделі та марки автомобілів. Замість каталізатора правильно ставити полум'ягасник, щоб решта вихлопного тракту не отримала максимального навантаження, яке раніше компенсував сам каталітичний нейтралізатор.