900 - 1800
Онлайн замовлення
Телефонуйте, ми в офісі
Тематика статті

Що треба знати, щоб обрати якісну акумуляторну батарею?

Зміст
Розмір - яким він має бути?
Способи кріплення та розміщення клем
Американець, азієць чи європеєць?
Що потрібно знати про ємність?
Пусковий струм
Обслуговування АКБ
Що треба знати, щоб обрати якісну акумуляторну батарею?

При правильному обслуговуванні й догляді хороша АКБ може прослугувати до семи років. За такий термін більшість автовласників забуває як робити вибір, на що звертати свою увагу і т.д. Це викликає почуття розгубленості. То на що варто звертати увагу, щоб не помилитись у виборі?

Акумулятори для авто Lido.ua

Розмір - яким він має бути?

Під капотом авто для акумулятора є спеціально відведене місце - “шахта”. Щоб батарея в неї помістилась, перше, що треба знати - ширину, висоту та довжину. Якщо не врахувати розміри, акумулятор може просто не встати на місце. Є ризик перетиснути його кріпленнями, якими він фіксується в “шахті”. Від цього на корпусі можуть з’явитися пошкодження, через які може витекти електроліт.

Якщо обрати замаленький АКБ для його посадкового місця, він також може пошкодитись від вібрацій. Або пошкодити інші деталі машини.

Способи кріплення та розміщення клем

Акумулятори до машини кріпляться двома способами:

  • нижнє кріплення - в нижній частині таких батарей знаходяться спеціальні відступи (“спідниця”) за які АКБ кріпиться до свого місця.

  • верхнє кріплення - зверху на акумулятор “накладається” планка, яка міцно прикручується до спеціальних шпильок.

Ще один нюанс, який варто враховувати у виборі - розміщення клем. Клеми можуть розташовуватись зверху або збоку. Але важливіше враховувати їх полярність. 

Для європейського автопрому більше характерна зворотна полярність (-/+), а для країн пострадянського простору - пряма (+/-). На що це впливає? Якщо обрати непідхоже для вашої машини розташування “+” і “-”, довжини дротів може просто не вистачити, щоб дотягнутись до клемника.

Американець, азієць чи європеєць?

Як вибрати акумулятор для авто

Конфігурація акумулятора залежить від конструктивних особливостей транспортного засобу. Відповідно, за типом корпусу розрізняють європейські, азіатські та американські.

  • європейський. Зазвичай клеми знаходяться зверху і заглиблені в корпус, інколи мають спеціальну захисну кришку.

  • азійський. Вищі від європейських, інколи бувають ще й вужче. Клеми розташовані зверху.

  • американські. Від решти батарей їх відрізняє розташування клем - спереду. Інколи мають другу пару клем.

Що потрібно знати про ємність?

Це важлива характеристика, адже від неї залежить, скільки без додаткової зарядки прослужить електроніка та, грубо кажучи, скільки разів заведеться сама автівка. Це показник того, скільки енергії може віддати акумулятор за одну годину. 

Але вибирати АКБ з великою ємністю не завжди добре. В першу чергу треба орієнтуватись на потужність двигуна транспортного засобу. Також багато залежить від його типу і кількості електроніки в машині.

За порадами спеціалістів варто обирати енергоджерело в машину, яке має ємність на 2-5 A*h більше, ніж акумулятор первинної комплектації. Також не рекомендують обирати батареї, які більше ніж на 20% перевищують ємність акумулятора, який був в заводській комплектації. Це може призвести до передчасного “старіння”, виходу з ладу генератора тощо.

Пусковий струм

Ця характеристика вказує на пускову потужність. Пусковий струм позначається в амперах (А). Їхні стандарти позначаються на корпусі як EN (ЄС та Україна), DIN (Німеччина), SAE (Сполучені Штати).

Оскільки зими в Україні досить холодні, варто купувати акумулятор з силою струму не менше, ніж рекомендована в керівництві з експлуатації ТС. А взагалі з цим показником все просто - чим він вищій, тим легше буде заводитись авто.

Обслуговування АКБ

Обслуговування акумуляторної батареї досить просте - необхідно доливати дистильованої води, коли рівень електроліту падає. Сучасні батареї в більшості потребують  обслуговування раз на 6-12 місяців. Також на ринку є акумулятори, які не обслуговуються, бо в них не передбачена можливість доливу води.

Не варто забувати й про рівень заряду, стежити за чистотою клем та корпусу, адже обслуговування і догляд це не одне й те саме.