Каталізатори в вихлопній системі
Якщо подивитися на каталізатор (каталітичний нейтралізатор) з боку, то можна відзначити особливості його будови: зазвичай це деталь з металевим корпусом, всередині якого знаходиться спеціальний пристрій, що представляє собою сітку керамічних або металевих сот.
Проходячи через каталізатор глушника, вихлопні гази автомобіля стикаються з поверхнею сот. Якщо гази не догоріла, то відбувається їх окислення і на вихлопний отвір системи подається перероблений газ у вигляді звичайного вуглекислого газу СО2.
Застосування каталізатора у вихлопній системі автомобіля дозволяє зробити його використання більш екологічним, але в той же час не всі виробники і власники автомобілів вирішуються на установку каталізатора через їх високу вартість. Проходячи через каталізатор глушника, вихлопні гази автомобіля стикаються з поверхнею сот. Якщо гази не догоріла, то відбувається їх окислення і на вихлопний отвір системи подається перероблений газ у вигляді звичайного вуглекислого газу СО2.
Причому вартість каталізатора обумовлена саме його собівартістю: для виробництва 1 каталізатора потрібне спеціальне напилення для внутрішньої поверхні сот з суміші таких металів, як платина, паладій, радій.
Причому чим більше вміст дорогоцінних металів в каталізаторі тим більш високого рівня вимог Євро-стандарту він відповідає.
Коли потрібно міняти каталізатор глушника?
У сучасних іномарках встановлюється 1 або 2 каталізатора, але так як часто замінювати каталізатор може дозволить собі не кожен власник, то найчастіше каталізатор замінюють на більш дешевий пламегаситель.
Як же визначити пора вам міняти каталізатор або він ще в змозі виконувати покладені на нього функції?
Варто задуматися про заміну, якщо:
Всі ці ознаки сигналізують про швидке руйнування каталізатора і його непридатності. В Європі навіть існує спеціальний стандарт, згідно з яким каталізатор підлягає заміні, якщо автомобіль проїхав 100 тисяч кілометрів, переводячи на наші дороги і їх якість, для України цей показник знизиться до 60-80 тисяч кілометрів пробігу.
Як же визначити пора вам міняти каталізатор або він ще в змозі виконувати покладені на нього функції?
Варто задуматися про заміну, якщо:
- ви відчуваєте помітне деренчання системи вихлопу, що передається на корпус;
- спостерігаються помітні втрати в потужності автомобіля;
- при холостих обертах спостерігаються плаваючі руху стрілки тахометра;
- автомобіль працює з перебоями.
Всі ці ознаки сигналізують про швидке руйнування каталізатора і його непридатності. В Європі навіть існує спеціальний стандарт, згідно з яким каталізатор підлягає заміні, якщо автомобіль проїхав 100 тисяч кілометрів, переводячи на наші дороги і їх якість, для України цей показник знизиться до 60-80 тисяч кілометрів пробігу.
Варіанти, коли можливий ремонт каталізатора
І, хоча багато хто говорить про неможливість ремонту каталізатора, деякі автовласники вирішуються і на такий крок.
В цьому випадку зазвичай проводять такі дії:
В цьому випадку зазвичай проводять такі дії:
- просто вибивають засмітилися стільники каталізатора - це трохи подовжує термін його служби, але в підсумку каталізатор розвалюється;
- змінюють каталізатор на шматок звичайної труби, що призводить до зносу і поломки інших деталей системи, які розраховані на роботу в парі з каталізатором;
- просто змінюють каталізатор на його більш просту і дешеву версію або встановлюють вогнегасник, що дозволяє зберегти працездатність системи і скоротити витрати на обслуговування автомобіля.