Гофра кольчуга
Вихлопна система будь-якого автомобіля, що має двигун внутрішнього згоряння, працює в агресивних умовах. Це далеко не лише дія високих температур, перепадів температур та впливу вологи, що призводить до корозійних процесів. З'являються ще й механічні навантаження від дії вібрацій. Такі вібрації виникають завдяки жорсткому кріпленню вихлопу до блоку двигуна, а також під час руху на швидкості по нерівностях. Вібрації призводять до зношування сполук і компонентів вихлопної системи, особливо вони небажані при наближенні коливальних процесів до резонансних частот.
Щоб частково компенсувати такі коливання, а також запобігти появі ефекту резонансу, у вихлопну систему встановлюють спеціальну деталь, яка зветься гофра. Якщо точніше, то гофра глушника – це компонент системи вихлопу, який має деяку гнучкість і здатний на повне чи часткове погашення коливань. Гофру встановлюють у переважну більшість сучасних автомобілів як обов'язкову деталь. Цей компонент має різну будову та функції, хоча і покликаний служити цілям уберегти систему вихлопу від механічних коливальних навантажень.
Призначення гофри кольчуга
Одним із різновидів такої деталі є гофра кольчуга. Що це, в чому її відмінність і призначення, на цих питаннях ми зупинимося докладніше. Щоб зрозуміти відмінності, опишемо загалом будову гофри. Вона складається з наступних компонентів:
- двох патрубків, за допомогою яких деталь з'єднують із трубами або іншими вузлами вихлопної системи;
- гофрованого частково рухомого рукава, здатного компенсувати вібрації;
- внутрішнього шару, що захищає гофрований рукав від відпрацьованих газів;
- зовнішнього шару, що забезпечує захист рукава від зовнішніх ушкоджень.
У загальному випадку бувають гофри тільки з двома шарами, є моделі з чотирма, проте гофрорукав та зовнішній захист будуть присутні обов'язково. Виконання такого зовнішнього шару захисту може бути різним. Тут виділяються два найбільш поширені варіанти:
- обплетення з ниток нержавіючої сталі, що забезпечує рухливість конструкції;
- кольчужна сітка або кольчуга - дрібна сітчаста укріплена структура з міцними з'єднаннями між ланок, виготовлена з нержавіючої сталі.
Саме про другий варіант зовнішнього шару йдеться далі.
Особливості гофри кольчуга
Строго кажучи, гофри можуть працювати на різних принципах. Є моделі, що працюють на стиск та розтяг, а є створені спеціально, щоб компенсувати поперечні коливання (на вигин). І в тому, і в іншому випадку може застосовуватися кольчуга як захисний засіб. В чому особливості та переваги такого варіанту. Тут можна назвати:
- здатність витримувати механічні удари краще за інші типи захисту (удари каменів по деталі під час їзди, наїзди на чагарники або інші дрібні перешкоди тощо);
- довговічність за рахунок міцнішої конструкції;
- кращий опір корозії та підвищеним температурам;
- якісне збереження здатності деталі залишатися гнучкою та рухомою.
Хоча кольчужна сітка порівняно новий винахід, але вона вже набула популярності нарівні з добре відомим плетінням. Якщо купувати якісний варіант гофри кольчуги, який точно підходитиме за характеристиками на ваш автомобіль, то можна розраховувати на надійність і тривалий термін експлуатації.