900 - 1800
Онлайн замовлення
Робіть замовлення онлайн, ми передзвонимо
Як замінити гофру глушника?

Як замінити гофру глушника?

Гофра глушника – це спеціальна деталь, яка здатна за рахунок своєї будови частково чи навіть повністю погасити вібрації, що передаються у вихлопну систему автомобіля. Гофра встановлюється безпосередньо у вихлоп і може розміщуватись у різних її частинах. Самі вібрації у вихлопній системі виникають при передачі їх від працюючого двигуна, а також під час пересування нерівною дорогою.


Коливальні процеси можуть бути небезпечними, особливо якщо вони наближаються за частотами до резонансного явища. Та й самі по собі вони можуть руйнувати компоненти вихлопу і зменшувати їх термін експлуатації. Щоб цього уникнути, і застосовується гофра. Про те, як правильно її вибрати, на які критерії слід звернути увагу і як її замінити, ми поговоримо в цій статті.

Вибір гофри для вихлопної системи

Спочатку зупинимося на виборі гофри глушника. Ми рекомендуємо звертати увагу на такі обов'язкові та вторинні параметри:

  • розмір діаметра з'єднувальних патрубків виробу повинен обов'язково збігатися з розміром діаметра труб вихлопної системи автомобіля. Самі патрубки бажано, щоб були виготовлені з нержавіючої сталі;
  • довжина гофри повинна співпадати або бути трохи більшою за розмірами, цю різницю ми докладніше опишемо далі, коли розповімо про заміну цього компонента;
  • краще купувати посилену гофру з наявністю внутрішнього захисного шару, особливо якщо вона ставиться до каталітичного нейтралізатора (каталізатора);
  • зовнішній шар захисту можна придбати виконаний у вигляді кольчужної сітки з нержавіючої сталі, це довговічний якісний варіант. Однак старий стандарт обплетення також залишається популярним.


При виборі гофри не варто заощаджувати. Даний компонент працює під навантаженнями та при дії високих температур та постійної вологості, тому він має бути гарної якості.

На вибір гофри впливає місце її встановлення та принцип роботи. Якщо стара гофра працює на стиснення та розтяг, значить нову запчастину слід купувати повністю аналогічну. Це стосується і моделі, що працює на вигин.

Правильна заміна гофри

Тепер розглянемо кілька аспектів установки гофри у вихлопну систему. Тут зазначимо деякі особливості монтажу, а саме:

  1. Якщо ви зрізаєте стару гофру, що вийшла з ладу, за місцем зварного шва, то нову гофру слід по довжині купувати такого ж розміру.
  2. У ситуації, коли розріз по шву не вдається виконати, наприклад, через надмірне псування труби в місці з'єднання, то псовану ділянку можна зрізати. У цій ситуації нову гофру слід встановити більшої довжини, де різниця довжин старої та нової деталі дорівнюватиме зрізаним ділянкам з'єднувальних труб вихлопу.
  3. Можливий варіант встановлення гофри глушника на фланці, проте ця ситуація повинна припускати можливість відповідного монтажу у вихлопній системі вашого автомобіля. За такої ситуації слід придбати запчастину у відповідному виконанні.

У переважній більшості випадків нову гофру ставлять так:

  • демонтується повністю частина системи вихлопу, де встановлено зламану гофру;
  • вирізається по зварних швах стара гофра, що вийшла з ладу;
  • зачищаються зрізані ділянки труб вихлопної системи;
  • заварюється повністю один патрубок нової гофри та ділянка відповідної їй труби, як правило, та, яка ближче до двигуна;
  • знята частина системи встановлюється назад у вихлоп та закріплюється;
  • на місці під автомобілем прихоплюється зварюванням другий патрубок і друга частина труби;
  • все демонтується та на верстаті якісно заварюється друга ділянка;
  • повністю готова та зварена конструкція встановлюється у вихлопну систему.


Така послідовність монтажу необхідна для того, щоб уникнути перекосу та надмірної статичної напруги у вихлопі в районі установки нової гофри. Якщо ви помилитеся і виявите в результаті сильний перекіс або сильний натяг нової гофри, це означає, що монтаж виконаний неправильно і його слід переробити.

На що ще варто звернути увагу на заміну

Окрім правильного вибору та монтажу гофри вихлопної системи вам слід подумати над важливим питанням, чому стара деталь вийшла з ладу? Якщо це сталося з природних причин тимчасового зносу, тобто її багато років не змінювали, і вона просто згнила за цей час, то проблем немає. Однак можуть бути сторонні причини руйнування цілком працездатної гофри, їх слід виявити до заміни. До таких сторонніх причин можна віднести:

  • механічні пошкодження зовнішнього шару та гофрованого рукава, якщо це виникло через хронічне тертя або удари об кузов або іншу деталь, це слід усунути при заміні;
  • неправильний монтаж та нештатний надлишковий натяг або вигин гофри після встановлення. У такій ситуації сама деталь працюватиме неправильно і рано вийде з ладу;
  • дія надто високої температури та тиску відпрацьованих газів. Така ситуація характерна для випадків, коли гофра встановлюється до каталізатора, а сам каталізатор повністю забивається та виходить із ладу;
  • неправильна робота двигуна або використання непідходящих присадок у паливо, що підвищують підсумкову температуру та хімічний склад відпрацьованих газів.

В останньому випадку нештатна робота двигуна теж може стати причиною раннього виходу з ладу гофри глушника. Наприклад, якщо у вихлоп регулярно потрапляє незгоріла паливна суміш з камер згоряння. У загальному випадку можна вказати й інші причини ранньої заміни. Якщо ви їх виявите, перед встановленням нової запчастини слід усунути і причини виходу з ладу старої гофри.