900 - 1800
Онлайн замовлення
Робіть замовлення онлайн, ми передзвонимо
Гофра, яка краще?

Гофра, яка краще?

Навіть поверхневий розгляд системи вихлопу автомобіля вказує на те, що це складний за будовою вузол, що складається з різних компонентів. Однією із складових вихлопної системи є деталь, яка зветься – гофра. Гофра глушника – це порівняно гнучкий виріб, здатний компенсувати коливальні процеси, що з'являються у вихлопі під час роботи двигуна або руху автомобіля.

Компенсація коливань може бути реалізована за допомогою цього компонента у різний спосіб, і для великої різноманітності марок і моделей автомобілів потрібні різні гофри. Саме цьому питанню ми й приділимо небагато уваги, а саме розглянемо, які види гофр бувають і чим вони відрізняються? Також важливо висвітлити тему будови цих виробів.

Види конструкцій гофри

Щоб знизити рівень коливань, що з'являється у вихлопній системі авто, існують різні види гофр. Самі по собі вібрації передаються вихлопу від мотора, що працює на різних обертах, а також при русі по нерівній місцевості. Особливо небезпечними є резонансні коливання. Щоб їх знизити і взагалі запобігти появі резонансу, гофри є найкращим рішенням.

Усього існують різні їхні типи. Тут можна відзначити гофру, що працює:

  • на вигин – тобто. відчуває поперечні коливання. Місце установки в системі вихлопу саме такої за конструкцією гофри буває після або до каталізатора, іноді її ставлять між резонатором та глушником;
  • на розтяг і стиск – з розрахунком на поздовжні коливання. Тут найефективнішим є місце встановлення таких варіантів у колекторну трубу або в комплекті з колектором (близько до двигуна).

І для першого, і для другого варіанта є обмеження щодо довжини. Якщо подивитися на принцип їхньої роботи, то стає зрозуміло, що гофри, що працюють на стиск та розтяг, не можуть бути великої довжини. Дуже багато автовиробників вже досить давно стали встановлювати гофри як штатну деталь при створенні та розробці автомобілів. Проте до практики установки гофр вдаються й самі автовласники у тих випадках, коли така деталь не передбачена за штатом у вихлопі.

Тип захисного покриття гофр

Тепер, які моделі гофр вихлопної системи існують і з чого складаються? Якщо подивитися на умови експлуатації цього компонента, можна зрозуміти, що він працює в агресивному середовищі. Тут можна виділити не тільки механічні навантаження, але також дію високих температур та вологи. Тому гофру потрібно додатково захистити і зробити її з якісних матеріалів. Як основні захисні матеріали для цієї деталі береться жаростійка нержавіюча сталь.

Тепер про будову гофр. Тут можна вказати такі шари:

  • захисний внутрішній рухомий шар. Він захищає рухливий елемент зсередини;
  •  гофрований патрубок. Він розташований усередині виробу та виконує головну роль рухомого з'єднання та компенсації коливань;
  • зовнішній захисний шар. Призначений для захисту гофрованої труби від зовнішніх механічних дій.

Деякі виробники роблять гофру чотиришаровою, куди встановлюють ще додатковий внутрішній шар. Однак для якісного виробу, розрахованого на роки експлуатації, достатньо трьох шарів. Якщо йдеться про двошарові варіанти, то вони дешевше коштують і мають менший термін служби, це варто враховувати при покупці.

Ще один момент, на який важливо звернути увагу, це тип зовнішнього шару захисту. Тут зустрічається найпоширеніший тип як плетіння – сплетені між собою волокна з нержавійки. Також можна знайти кольчужну сітку – захист у вигляді міцної сітки, також виготовлений із нержавіючої сталі. Можна вибрати будь-який варіант, якщо він підходить на ваш автомобіль. Цьому питанню ми також приділимо увагу, а саме до вибору гофри глушника.

Яку гофру краще купити?

Можна досить коротко відповісти на питання, яку гофру краще купити, а саме ту, що підходить для вашого автомобіля. При виборі слід враховувати такі критерії:

  • діаметр сполучних патрубків, він повинен співпадати по діаметру із трубами системи вихлопу;
  • довжину виробу;
  • призначення з урахуванням місця встановлення;
  • кількість захисних шарів, і навіть тип виконання зовнішнього шару.

У вас є можливість вибрати зовнішній шар у вигляді обплетення (плетіння) або сітки. Якщо ви робите заміну гофри, то купуйте виріб, який відповідає за довжиною та діаметром. Це два найважливіші критерії вибору.

Також слід враховувати такий момент, що гофра глушника працює в несприятливих умовах, тому економити на даній запчастині не рекомендується. Краще відразу придбати якісний виріб, здатний служити не один рік. Дешеві моделі можуть вийти з ладу раніше, навіть якщо вам вдалося заощадити на покупці. У результаті ви знову витрачатимете на ремонт.